In urma cu zeci de ani cei care calatoreau cu trenul ajungeau mai repede la destinatie fata de anul 2023 . In era tehnologiei , multe bariere de pe calea ferata sunt actionate manual , exact ca in epoca de aur a Romaniei .
Si tot in era tehnologiei un tren ajunge la destinatie foarte , foarte greu si cateodata are si cate sute de minute intarziere si toate astea din cauza ca nimanui se pare ca nu-i pasa de calea ferata din Romania . O cale ferata istorica , imbatranita si care nu se vrea a fii modernizata . Multe trenuri de abia merg cu 50 km pe ora si daca ar fii sa comparam am putea ajunge la concluzia ca , acum o suta de ani ajungeai mai repede la destinatie fata de momentul actual .
Linii vechi , gari vechi , sistematizare veche , trenuri la fel de vechi care ar mai trebui si ele inlocuite . In alte tari un tren ajunge viteze de cateva sute de km iar la noi un tren de abia ajunge la o viteza maxima de 140 de km si asta doar pe cateva trasee .
In alte tari cei care se ocupa de calile ferate investesc bani in linia ferata , in trenuri , in gari , la noi din pacate se merge pe premiza : Las-o ba ca merge si asa .
E trist rau, cand calatoresc afara, aleg trenul.
La noi as alege oricand trenul daca ar merge decent..nu 120, macar 80 constant.
O alta problema sta in serviciile imposibile.
Eu sunt un fan al trenurilor, dar nu a tuturor.
Iasi-Galati face 4 ok, e ok. Dar Galati – Cluj face vreo 16 ore…
Anul trecul am vrut sa fac Praga, Viena, Bratislava, Budapesta si in final Budapesta-Bucuresti-Iasi cu treul. Budapesta-Bucuresti facea peste 18 ore..am zis pas.
Atât timp cât nu se fac investiții majore…va fi și mai rău decât este acum.