Vad zilnic tot felul de accidente si incidente pe strada si raman socat sa vad ce pedepse mici sunt pentru un sofer care omoara cu masina si cat de mari sunt pedepsele pentru alti criminali .
Din punctul meu de vedere nu este nici o diferenta dintre un sofer criminal si un criminal care omoara oameni pe strada , prin diverse locatii . Tot criminal se numeste si tot aceiasi pedeaspa merita , dar din pacate soferii care omoara cu masina alte persoane sunt extrem de privigeliati de legea actuala . Omori un om cu masina iei maxim 5 ani de parnaie , omori un om si poti sa iei parnaie pe viata .
Masini conduse de betivi , drogati , masini care au ceva probleme cu sistemul de franare , care au probleme cu directia etc …Masini conduse fara a detine carnet de sofer , asigurare , rovinieta , ITP etc …
O lege mai dura , ne-ar mai putea scapa de unii soferi criminali care circula pe strada , dar atata timp cat pedepsele actuale si amenziile sunt extrem de mici , unii soferi isi fac in continuare de cap pe straziile din Romania din pacate .
Ce inseamna “soferi criminali”? Cine trage linie si cum? Criminal ar insemna ca cineva se urca intr’o masina cu gandul de a omora pe cineva …. si nu cred ca asta e intentia cuiva, tocmai de aia accidentele sunt accidente si sunt incadrate la “din culpa”. 🙂 In rest, trecand peste faptul ca avem una dintre cele mai dure legi din lume, mai dura decat atat nu ar rezolva problema, ci preventia si munca operativa ar fi solutia! Cine sa o faca? Deficitul in Politie e urias dupa ce in urma cu cativa ani au introdus mizeria aia de lege prin care politisti se pot pensiona ca “Speciali” dupa 25 de ani de politie, adica undeva pe la maxim 45 de ani au plecat in pensie, fix cand au ceva experienta si ar putea sa ii invete meserie si pe altii, motiv pentru care nu apuca nici sa angajeze sufient personal in ritmul in care pleaca. De aici se trag toate, pentru ca filtrele dese in strada ar preveni multe accidente pentru ca toti aia de care zici ar fi opriti inainte sa ajunga sa faca un accident.
Cand stii ca ai masina praf , stii ca nu te tin franele , stii ca ai probleme cu directia e de la sine inteles ca faci ceva cu premeditare . La fel cand te urci beat sau drogat la volan , cand esti mai atent la telefon decat la volan etc ….
Cum ziceam, preventia operativa ar rezolva toate astea, legea e dura destul, cu aplicarea stam rau.
Legile sunt ok doar că nu se aplica corect uneori.
Când sunt accidente intervin mai multe spețe…in majoritatea cazurilor și pietonii poartă vină.
In cele mai multe cazuri si aici mai indentificam inca o problema legata de preventie! Pe vremuri Militia avea un program in care la inceputul anului venea in scoli tov. Militian si tinea o lectie de preventie despre cum se traverseaza, cum sa te asiguri si asa mai departe. Lectiile astea se tineau si pe la inteprinderi…azi nimeni nu mai face nimic, parintii nici atat, ei find primul exemplu prost, fugind cu copiii de mana pe treceri, tanversand anapoda, tinandu’i pe locurile din fata ale masinilor, etc…
Acum majoritatea cu ochii în telefon sau cu căștile în urechi nici nu se uita când traversează.